Saturday 28 January 2012

SEE THEY FIGHT

Tengok adik-adik bergaduh.

Main balas-balas, kena fair. Mesti nak fair.

"Awak pukul 2 kali, Aiman baru sekali." :)

Budak-budak. Hihi.



Teringat zaman kanak-kanak dulu, macam tu jugak lebih kurang.

Bila gaduh, marah.

Bila marah, habislah segala kata-kata tak baik keluar.



Sebagai kakak, saya faham.

Saya faham kemarahan sebegitu, pernah saya lalui juga dulu.



Tapi sebagai kakak jugak, situasi begini beri saya peranan.

Saya tak boleh terus terusan biarkan.

Peranan saya, bukan sekadar menghalang diorang dari terus bergaduh.

Tapi jugak beritahu elok-elok, perkataan yang diungkapkannya tu tak elok.

Diorang tengah gaduh, mana nak tunjuk muka memahami kan.

Hehe. Tapi saya tahu diorang faham.

Bagitau je elok-elok, dengan sedikit tegas hhe.

Lama-lama, dah banyak kali diorang dengar, masuklah tu dalam kepala.



Adik-beradik, bergaduhlah banyak mana pun berapa jam pun,

tetap,

AIR YANG DICINCANG TAKKAN PUTUS :)

Saya tak sebut ni sebab ini sekadar pepatah.

Tapi ini juga pengalaman.



Ya Allah, sejauh mana pun kami mengembara kelak, kekalkanlah silaturrahim kami dekat jaraknya dalam limpahan kasih-Mu <3

No comments: